Saturday, April 25, 2009

MiMpi di SuaTu PeTanG....

Bhg 1

Skang nie tepat jam kt laptop aku nie pkul 5.55 ptg bersamaan dgn25 ari bulan 4 ,ari nie ari sabtu…ak bru je bgn tido ptg….al-maklum la x tau aper nak wat ptg2 nie ,nabila ngan ayong blk umah tggl la aku,zatil ngan hajar je kt cnie….pernah x ble korang tido korang mimpi????mimpi tue bleh buat kn korang nangis dalam tido….tue la yg berlaku kat aku ble aku tido tadi…..ak x tau la aper yg menganggu jiwa ak….dalam mimpi tue aku gie kolam nak main terjun2..aku gie ngan sorang mamat….tp ak x kenal pun mamat tue…..aper kaitan mamat tue ngan aku dlm mimpi tue ak pun tertanya-tanya…????nk di jadikan citer,mamat tue dh byk kali wat terjunan aku nie lak tgk je coz ak nie x pandai berengan sgt ,yg mamat tue lak paksa2 suh ak terjun gak….setiap kali nk terjun kene bayar,klu x silap aku kene bayar 5 posen kut….entah ape2 tah mimpi ak nie,ak time tue x de duit entah macam mane ak leh PAUsorang budak kecik…budak tue mmg comei giler,budak tue pun bagi je…..budak tue x dapat terjun coz ak dh cilok duit 5 posen die….kesian dak 2….pas aku dpt duit tue aku pun blah je ngan muka yg x bersalah…wak2 tue ader mate2 yg pandang ak…aku buat bodo je….aku pun dgn bangga nyer pegi la terjun….waktu nk terjun, YA ALLAH punya la takut coz tempat tue tinggi giler…dari atas tue ak nampk budak tue duk tgk je ak….ak still wat bodo…..mmg bangang la aku wat2 kan…lepas terjun sume ak jumpa lg dak tue,bdk tue dah siap tukar baju sume….die pun dtg kt ak..entah la x tau aper yg jd…bdk tue die cite yang die nie anak angkat,mak angkat die melayu,ayah angkat die india masuk islam,bdk tue comel sgt ble ckap,dh la petah,die citer die ader satu impian,die harap die dpt tunaikan impian die sebelum die pegi…aku pun Tanya la mane die nk pegi???bdk tue just pandang ak ngan senyuman je…..wak2 tue lg terselah la kecomelan die….die ckap duit yg aku amik tue adalah barang yang paling berharga dalam hidup die coz tue pemberian seseorang yang dh pergi wat selama-lama nyer seseorang yg amat bermakna dlm hidup die…wak2 tue bru la timbul perasaan bersalah yg amat sgt…ak pandang je budak tue….die hanya tersenyum je….dlm waktu tue la mak angkat budak tue panggil….die bangun dan die cakap impian die,die nak terjun dari tempat yg aku terjun tue dgn menggunakn duit yang ak dah pau tadi….tue adalah impian terakhir die sebelum die pergi buat selama-lama nye…rupa-rupa nye budak tue ader kanser dan hanye tggu masa je…ayah dak tue dtg jumpa ak…rupa-rupanya mata yg memandang ak td tue adalah ayah angkat budak tue…ayah budk tue bagi aku banyak duit 5 posen dan die cakap time kasih banyak2 sebab aku dh musnah kan impian seorang budak kecik yg hanya dpt hidup tuk beberapa hari lg….lepas aku dgr aku terus jatuh terjelupuk kat lantai ak menangis sepuas-puasnye….duit 5 posen yg ayah bdk tue bagi habis bersepah kt lantai……aku pandang budak tue yg berjalan keluar,die toleh ke belakang die bg ak satu senyuman yang ak rasakn terlalu ikhlas. Aku pun trejaga…..ak rase pipi aku,pipi aku basah ngan air mata….ak bukan je menangis dlam mimpi tue tp aku juga menangis di alam reality….kenapa sume nie terjadi????

Mungkin aku rase tak tenteram ngan situasi yang berlaku sekarang….aku harap bila aku bukak mata pada esok pagi semuanya akan kembali ceria dan happy cam dulu….

MAAFKAN AKU WAHAI BUDAK KECIK YANG COMEL!!!!!

Isk isk!!!!!

No comments: