Saturday, April 25, 2009

Bhg 2


Aper yg berlaku nie pernah berlaku kat aku dulu….tapi mimpi aku tue,mimpi yang paling ak takut klu terjadi dlam hidup ak….ak x sanggup nk terima aper yg berlaku dalm mimpi tue jika ia berlaku di alam nyata…ak terlalu lemah tuk hadapinya…YA ALLAH SESUNGGUHNYA ENGKAU PANJANG KAN LA UMUR SELURUH AHLI KELUARGA KU,KAWAN-KAWAN KU YANG BERADA DEKAT DENGAN KU MAHUPUN JAUH DARIPADA KU,SESUNGGUHNYA AKU TAK SANGGUP UNTUK KEHILANGAN MEREKA,MEREKA SAMUA AMAT BERMAKNA DALAM HIDUP KU…AMIN…..

Wak2 tue ak sekeluarga bersiap-siap. Bersiap-siap nk kemana ak pun tak tau. Abah cakap surprise… seluruh ahli keluarga ak waktu mmg happy giler….semua nyr muka ceria je…aku sekeluarga pun bertolak…kemana ak pun tak tau….bile ak tanyer ibu ngan abah,kite nk pegi mane,abah cakap tggu je,ibu lak senyum2..ak rase dh jauh sgt ak tggl kan umah,tpi tempat yg di tuju x sampai2 lagi…waktu tue aku mula rase lain,ak Tanya abah,lambat lagi ke,abah jawab tido la dulu jauh lagi nie,dh sampai nnti abah kejut…lepas abah dh ckap cam tue ak pun terus tido,tido dan terus tido….bila aku tersedar aku tgk ramai sgt orang kt sekeliling…sume tgh bising2. Aku bangun tgk keluarga aku….aku tgk semua ahli keluarga aku dh berlumuran darah…waktu tue baru la ak tau yg kete ayah aku exsedent…aku tergamam tgk adik beradik aku…ak doa dlm hati, YA ALLAH SELAMATKAN LAH AHLI KELUARGA KU… aku try kejut adik aku sume tak bagi aper2 respond….waktu tue bomba,polis and ambulance sume dh sampai….aku lemah,fikiran ak kosong,ak tgk je yg bomba tgk potong kete nak keluar kan kami suma,tgk ambulance kelam kabut nk selamat kan ahli keluarga ak…waktu tue seolah-olah aku dah tau yg sebenarnya ibu,abah,angah,adik,eddy,zati sume dh ttgl kan aku….KENAPA DIORANG TAK NAK BAWAK AKU SEKALI,KENAPA TINGGAL KAN AKU SORANG-SORANG,lepas jasad ibu,abah,angah,adik,eddy,zati tersusun kt tepi jalan ak menangis teresak-esak tgk sume ahli keluarga aku,,, hanya ALLAH je yang tahu beban perasaan yg ak tanggung wak2 tue…akhir nye ak tersedar dari tido….aku pusing tgk adik2 aku sume tgh tido,aku terus rase gerun…. Aku rasa nafas diorang ,baru aku rase lega sebab sume nie hanya mimpi ngeri tuk ak….habis basah bantal aku,di alam nyata aku menangis teresak-esak bila tgk ahli keluarga ak suma masih lena dibuai mimpi,ak bersyukur kerana ALLAH masih bagi aku peluang tuk hidup dengan ibu,abah,angah,adik,eddy ngan zati….

Isk isk!!!!!

No comments: